Ivana Galić: Publika uvijek prepozna iskrenu emociju

Ivana Galić renomirana je pjevačica i vokalistica te po mnogima jedan od ponajboljih i najsvestranijih vokala na ovim prostorima i šire. Glazbom se bavi od malih nogu, obrazovala se na Royal College of Music u Londonu, nastupala u prestižnim dvoranama diljem svijeta te osvojila brojne glazbene nagrade. No, široj je varaždinskoj publici bila poprilična nepoznanica sve do svibnja prošle godine kada je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu nastupila sa svjetski poznatim kubanskim pijanistom Luisom Lugom. I svojim vokalnim sposobnostima – oduševila!

Odličan dojam i pozitivne kritike o nastupu Ivane Galić u svibnju brzo su se proširili Varaždinom te je u narednih pola godine nastupila još nekoliko puta: s gospel programom I believe u sklopu LOOP Glazbene klinike na Špancirfestu u kolovozu, s Akademskim zborom Vladimir Prelog i programom Black Music Tribute u sklopu Zuberfesta u listopadu te s programom SoulBEAT u sklopu VŽ jazz scene jesen 2019 u studenom.

Odličan odaziv i reakcije publike, dokazali su da se „zacementirala“ ljubav varaždinske publike prema Ivani Galić, a ona ne skriva i rado priznaje da je taj osjećaj obostran. Veseli je pritom i da je svaki od programa koje je izvela, publika odlično prihvatila.

Žanrovska i stilska versatilnost potkovana dobrom tehničkom i umjetničkom izvedbom svakako je nešto po čemu me moja publika, ali i ljudi iz struke – izdvajaju. Ono što je najvažnije je uvjerljivost emocije koja očito snažno dopire do publike. Bilo da se radi o folk ili country pjesmi, soul, r’n’b, funk, gospel ili afričkoj  tradicionalnoj pjesmi. Svi su ti žanrovi i stilovi dio mog karaktera, mog unutarnjeg djeteta. Jazzom se ponajmanje bavim, ali jazza u meni itekako ima. Pokazalo se da je publika bila zadovoljna mojim izvedbama u pratnji Luisa Luga. Gospel program u sklopu Špancirfesta je svakako bio dobar izbor, a Black Music u HNK u Varaždinu u sklopu Zuberfesta izborio je ogroman pljesak i ushićenje. Ako emocija dopre do publike, onda je zapravo i nevažno što pjevam – ističe Ivana Galić.

Priznaje pritom i da joj je podrška varaždinske publike posebno draga s obzirom da je Varaždin naširoko poznat kao grad kulture, glazbe, odličnih glazbenika i glazbenih programa, pa je i publika, po mišljenju nekih, zahtjevnija i kritičnija od „prosječne“.

Da, to je istina. Varaždinci su strogi, ponekad kruti kako čujem. Mnogi su muzički potkovani, kritički su nastrojeni, cijene istinsku umjetnost i istinskog umjetnika, umjetnika izvođača sa svojim potpisom. Mnoga svjetska imena, posebice pjevači, potječu iz Varaždina i okolice, a to nešto govori. Čini se da Varaždinu ne možete prodati bilo koga. I predivan je osjećaj kad vas prigrli takva publika –  kaže Galić.

Ističe i da mnogo surađuje s glazbenicima s varaždinskog područja, koje iznimno poštuje.

Drago mi je da sam se povezala s varaždinskim glazbenicima jer su, kao prvo, dobri ljudi s kojima nikad nisam imala rasprave. Kao drugo, doista stvaramo određenu sinergiju koja je meni iznimno važna. Želim da glazbenici koji surađuju sa mnom osjete moju emociju, da radimo glazbu koja ima dinamiku, priču, groove, energiju. Ne želim buku, ne želi osjetiti “došao sam tu da odradim i uzmem lovu”. Hoću da se međusobno poštujemo, da vjerujemo jedni u druge, a to od ove moje varaždinsko-čakovečko-zagrebačko-senegalske ekipe osjetim. Školovani su, talentirani, mnogi sviraju po nekoliko instrumenata. Misle o glazbi, dišu glazbu, spontani su, a otmjeni – ističe Galić.

Osim pjevanjem, Ivana Galić se aktivno bavi i vokalnom pedagogijom – cross pedagogijom te podučava o kombiniranju klasične tehnike i tehnike modernih glazbenih stilova – beltinga. Naglašava da je kvalitetna edukacija kod glazbenika iznimno važna.

Mladi glas može svašta ako ima potencijala. No, kasnije počnu problemi ukoliko se glas ne trenira. Isto kao i u sportu. Mnoga djeca danas, a i oni stariji kojima je pjevanje ostalo neispunjena želja, ne žele pjevati klasiku jer ih zanima samo moderna glazba. No, ne shvaćaju da je, za učenje pravilnog korištenja glasa, klasična tehnika uvijek dobra baza. Kod onih zainteresiranih za mjuzikl i moderne žanrove primjenjujemo i drugu tehniku – tehniku miješanog tona i belting tehniku. Kod mene dolaze mnogi koji na drugim mjestima nisu našli ono što su tražili – kaže Ivana Galić.

Mnogi su nestručno vođeni, mnogi su došli s ozbiljnim problemima koje sam trebala ispraviti. Bilo je mnogo suza radosnica, ali i suza očaja jer im je netko lošim radom uzrokovao čvoriće. To je nedopustivo. Svojim učenicima dajem raznolikost, pokušavam razviti njihovu osobnost, usmjeriti ih u ono u čemu se najbolje snalaze, naučiti ih zašto primjerice soul ne mogu pjevati jednako kao pop ili rock, a kamoli mjuzikl. I kad osjete da im je sa mnom dobro, oni ostaju. Radila sam i s mnogo glumaca što posebno volim. Kod nas nedostaje institucija i stručnog kadra za mjuzikl i moderne žanrove. Svi koji su profesionalni vokali uglavnom su klasičari, a to znanje se ne može primjenjivati za nabrojane žanrove. To treba shvatiti i prihvatiti. Moja su vrata otvorena svima koji žele imati posla u budućnosti – poručuje Ivana Galić.

Otkrila nam je i svoje planove za 2020. godinu.

Tijekom proljeća u planu su nastupi s programom Black Music kojeg izvodim s predivnom ekipom predvođenom Ivom Juras i s kojim rasturamo publiku, doslovno. Nakon nastupa u prepunom Hrvatskom glazbenom zavodu krajem prošle godine, grabimo nove koncerte. Nadamo se da će nam se realizirati što planiramo, no više o tome neću otkrivati da se ne bi izjalovilo. Bit će i novih nastupa s projektom SoulBEAT koji je izvrsno prihvaćen kod publike, a u koji su uključeni i Darko Horvat i Mario Jagec, fenomenalni djembist iz Senegala Commi Balde i beatboxer i jazz vokalist Zoran Puljek. Meni osobno predstoje još neke glazbene suradnje, otvoreni pozivi za gostovanja izvan Europe, koncerti u Hrvatskoj i tako dalje. Djelujem iz dana u dan jer se pokazalo da je tako najbolje. Sve dok je zdravlja – zaključuje Ivana Galić.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *